Marketing to the social web – een overzicht

pictureDe afgelopen tijd heb ik twee boeken gelezen die me erg zijn bijgebleven: Join the Conversation van Joseph Jaffe en Marketing to the social web van Larry Weber. Met het sociale web heeft ook de interactie van bedrijven en merken richting haar consumenten een andere betekenis gekregen. Beide boeken gaan in op de veranderende kijk op marketing die daardoor is ontstaan en biedt tegelijkertijd handvatten hoe je als organisatie met deze nieuwe kijk op marketing om kan gaan.

Ik heb een aantal highlights van beide boeken in een powerpoint (advies, klik even door naar Slideshare en bekijk hem daar op full screen :-)) gezet. Eerste doel voor mij was om intern wat mensen bekend te maken met deze nieuwe ontwikkelingen maar ik wil de slides ook hier delen. Achtereenvolgens komt voorbij:

  • een definitie volgens Weber, 2008;
  • verschillen met meer traditionele vormen van marketing;
  • stappenplan in social marketing
  • social web analytics, met grote dank aan het onlangs verschenen eBook over dit onderwerp.
  • Een korte casus, met dank aan @bomega met zijn opmerking over hun overstap naar T-Mobile vanwege de iPhone.


By rob

Laat me weten wat jullie er van vinden en hoe ik dit overzicht kan verbeteren!

If you enjoyed this post, make sure you subscribe to my RSS feed!