Sociality en innovatie tijdens het Social Media Congres

what-people-do

Afgelopen donderdag was ik aanwezig op het Social Media Congres. Een zeer geslaagde dag, waar ik ook zelf nog een goed ontvangen presentatie heb mogen geven over Deloitte’s open innovatie initiatief in relatie tot social media. Klein zaaltje, met veel publiek. Erg gaaf om te doen! De verschillende keynotes waren de moeite waard en met een duidelijke focus op rendement werden wat mij betreft weer een aantal interessante cases gecreëerd. Iets wat wat mij betreft broodnodig was.

Bekijk de presentatie over Deloitte Innovation hier:


By rob

Daarnaast heb ik voor Frankwatching  een uitgebreid verslag geschreven van de keynote vanRene Jansen en Wim Bouman tijdens het social media congres van afgelopen donderdag. Wat mij betreft qua inhoud het hoogtepunt van de dag, die iedereen zou moeten aanzetten tot nadenken. Mijn conclusie op Frankwatching:

Met hun keynote hebben Bouman en Jansen wat mij betreft de traditionele denkers, ontwerpers en ’strategen’ op het gebied van social media flink wakker geschud. Iets wat in mijn beleving ook broodnodig is om het vakgebied werkelijk succesvol te maken en verder te brengen. Als experts lijken we de neiging te hebben elkaar te blijven volgen met het kopiëren van bestaande successen in de hoop nieuwe, instant successen te realiseren. Maar vanuit de wetenschap is, zoals blijkt, goed te verklaren dat het succes van dergelijke aanpakken verre van voorspelbaar is en voor de hand ligt. Alleen door denkers en keynotes als deze kunnen we met elkaar ons vakgebied écht verder helpen.

Bekijk de volledige presentatie:


By rob

Al met al een geslaagde dag. Op naar de volgende editie!


If you enjoyed this post, make sure you subscribe to my RSS feed!