Mate van adoptie van consumententrends in Technologie, Media & Telecom

Even een klein beetje promo en off-topic, maar daarom niet minder interessant: voor mijn werkgever werk ik mee aan ieder kwartaal terugkerend onderzoek naar de adoptie van verschillende digitale producten en diensten in de consumentenmarkt, gericht op Technologie, Media en Telecom, of zoals ze het zelf verwoorden:

De ‘Digidex’ biedt cliënten in het segment inzicht in de belangrijkste consumententrends op het gebied van technologie, media en telecom: een ‘weerkaart’ van de dynamiek van technologische innovaties en nieuwe media.

Voor bedrijven dient de Digidex als leidraad bij het meten, bijhouden en verklaren van veranderend consumentengedrag ten opzichte van 12 digitale producten en diensten.

deloittedigidex

Op basis van kwanitatief onderzoek onder meer dan 1100 respondenten wordt ieder kwartaal een index gegeven van de adoptie van 12 digitale producten en diensten. Ik heb me specifiek gericht op de adoptie van mobiele TV, waar onderzoek aantoont dat de adoptie van mobiele TV momenteel zo’n 2% bedraagt (ten opzichte van 1% in december 2008). Meer over de digidex mobiele TV lees je hier. Meer over de complete index lees je hier.

If you enjoyed this post, make sure you subscribe to my RSS feed!