Een ervaring rijker: een round table over social media met Jeremiah Owyang

disclaimer: deze post heeft een ietwat commercieel karakter…

Afgelopen maandag één van de hoogtepuntjes van mijn nog jonge werkende carrière mogen meemaken. Dankzij de sponsoring van onze Innovation organisatie zijn we er met Deloitte in geslaagd social media analyst van Forrester Jeremiah Owyang in een intieme round table met een aantal klanten van Deloitte bij elkaar te krijgen. Doel van de sessie was leren, kennis deling en bewustzijn en draagvlak creëren rond het onderwerp social media. Maar ook laten zien dat Deloitte investeert in professionalisering van en dienstverlening op het vlak van social media advisering. Mijns inziens zeer geslaagd!

Directe aanleiding van de bijeenkomst was een tweet van Jeremiah met z’n aankondiging om op CSNConference te praten. Mijn tweet naar hem of hij wellicht geïnteresseerd was in een meeting werd al snel positief beantwoord, waarna het balletje ging rollen.
jeremiah_firsttweet              

jowyang_twitterreply

In een interactieve sessie van 2,5 uur presenteerde Jeremiah onder meer zijn future of the social web rapport en trad hij in detail over de omvang van de markt en de kans die social media organisaties biedt. Tezamen met Forrester’s kijk op het ontwikkelen van actiegerichte plannen om met social media te starten, tips om je organisatie klaar te stomen en concrete adviezen waar direct mee is te starten werd de inhoud van de sessie ook direct toepasbaar voor de aanwezigen. De aanwezigen die zelf overigens ook al in meer of mindere mate goed op de hoogte waren van de stand van zaken rond social media en de eerste (of soms vergevorderde schreden) al zet. Dit leverde een inhoudelijk interessante en inspirerende discussie op.

owyang

Ik geloof sterk in het feit dat dergelijke bijeenkomsten bijdragen het volwassen worden van het vakgebied van social media advisering en delivery in Nederland. Iets wat een Social Media Professional Association bijvoorbeeld ook als ambitie heeft.

Maar wat hebben we hier vanuit Deloitte aan dan zul je denken? Vanuit Deloitte bieden we bijvoorbeeld dienstverlening aan op het vlak van het meten van online sentimenten rond producten, diensten en merken en koppelen daar actiegericht organisatieadvies aan. Daarnaast helpen we organisaties met het ontwikkelen van een op de bedrijfsstrategie afgestemde social media strategie en implementatie daarvan, waaronder online community building. Een dergelijke round table sessie helpt, zonder direct een commercieel karakter in zich te hebben, bij de bekendheid van wat je in de markt wilt neerzetten.

Na maandag dus ook op persoonlijk vlak een ervaring rijker. De sessie voorbereiden en beleven met Jeremiah was een groot goed. En aan de reacties te horen en te lezen is het event daarmee ook goed ontvangen.

If you enjoyed this post, make sure you subscribe to my RSS feed!